Algemeen eigenschappen
- Client/ server oplossing, implementeer Sultan CRM in eigen beheer.
- Web-based oplossing, de software draait bij Sultan CRM in “the cloud” en wordt via het internet beschikbaar gesteld. Dit maakt hardware, database- en systeembeheer voor de gebruiker overbodig.
- Volledige configuratie mogelijkheden, richt de applicatie in door de interface aan te passen op basis van uw wensen ten aanzien van navigatie, processen en workflows.
- Meertaligheid, de applicatie is in meerdere talen beschikbaar.
- Integratie MS Office, de software beschikt over volledige integratie met de MS Office suite.
- Koppelingen met zowel ERP applicaties als financiële applicaties.
- Audit trail, het systeem registreert wie wijzigingen heeft gemaakt, wanneer deze zijn gemaakt en welke wijzigingen zijn gemaakt.
Relatiebeheer
- Adresbeheer, vastleggen en onderhouden van basis relatiegegevens. Registreert klantgegevens, zoals adres, telefoon, e-mail, contactpersonen en relatiekenmerken.
- Flexibele zoekfunctionaliteit op basis van alle velden in de database. Ieder veld in de database kan gebruikt worden voor zoeken, selecties en mailings.
- Importeren van relatiegegevens uit externe bestanden. Importeer data uit één of meer externe databronnen.
- Ontdubbelen van relatiegegevens. De functionaliteit voor ontdubbelen voorkomt redundante relaties in de database.
- Sociale netwerken, stel de organisatie in staat relaties rond contactpersonen op te bouwen door te koppelen met sociale netwerksites zoals LinkedIn.
- Organisatiestructuren en schema’s., specificeer moeder-dochter relaties voor klanten en hun divisies en vertaal deze informatie in hiërarchische en interactieve organisatieschema’s.
Verkoop
- Opportunity Management, volg alle informatie rondom verkooptrajecten, inclusief mijlpalen, beslissers, partners met ondersteuning van interne verkoopmethodes.
- Leadtracking, volg verkoopleads van leadgeneratie tot contract.
- Offerte management, creëer offertes voor prospects en klanten en volg de resultaten.
- Ordermanagement, omzetten van offertes naar orders met aanpassingsmogelijkheden van lopende orders tot het moment van levering.
- Specifieke klantvoorwaarden, het systeem houdt automatisch rekening met individuele klantafspraken zoals kortingsafspraken, betaaltermijnen, etc.
- Productcatalogus, vastleggen en beheren van producten en diensten.
Contactmanagement
- Contactmanagement, vastleggen van contactmomenten zoals telefoongesprekken en bezoekverslagen.
- Contactplanning, bepaal en controleer de optimale contactfrequentie per relatie en plan de vereiste contactmomenten in de agenda’s van de verantwoordelijke medewerkers.
- E-mail afhandeling, registreer alle relevante klant gerelateerde e-mail in Sultan CRM.
Marketing
- Klantsegmentatie, deel het klantenbestand op in groepen met hetzelfde profiel op basis van vooraf gestelde criteria.
- Campagne management, selecteer doelgroepen, definieer campagne stappen, alloceer middelen en beheer de resultaten.
- Mailings, selecteer doelgroepen voor “mail merges” door gebruik te maken van alle velden in de Sultan CRM database.
Analyses
- Verkooptrechter analyse, analyseer verwachte omzet op basis van opportunity’s en offertes, inclusief sub analyses naar bijvoorbeeld regio, branche, medewerker of product.
- Sales cycle analyse, analyseer de details van elke stap uit uw verkoopproces.
- Lost order analyse, analyseer de redenen van verloren opdrachten.
- Datamining, analyseer de CRM data vanuit verschillende invalshoeken en vindt bruikbare patronen en informatie.
Additionele modules
- CRM App, online toegang tot de CRM applicatie middels een App op mobile apparatuur, zoals tablets en smartphones.
- Projectmodule, volg alle informatie rondom projecten, inclusief middelen, deelnemende partijen en interacties.
- Tijdschrijfmodule, ondersteun medewerkers in het proces van plannen en het bewust beïnvloeden van de hoeveelheid tijd die aan werkzaamheden besteedt wordt om hun productiviteit te verhogen.
- Contractmanagementmodule, plan, beheer en controleer contracten voor vastgestelde periodes en/ of projecten.
- Orderverwerking, de applicatie biedt een module met functionaliteit voor orderverwerking.
- Product configurator, automatiseer het complete proces van offerte- tot productie. Stel uw verkoop team in staat in staat zelf klant specifieke producten samen te stellen.
- Kennismanagement, zorg ervoor dat relevante kennis binnen uw organisatie gedeeld wordt en behouden blijft.